sâmbătă, 28 martie 2009

ACCESATI www.ro.osha.europa.eu SI AFLATI DESPRE

Prevenirea accidentelor de munca prin alunecare, impiedicare si cadere - Managementul riscurilor

Un sistem bun de management al securitãtii si sãnãtãtii în muncã

previne accidentele prin:

identificarea zonelor cu probleme;

luarea deciziilor si adoptarea de actiuni pe baza acestora;

verificarea eficientei actiunilor întreprinse.

Un astfel de proces tipic implicã o serie de etape:

Identificarea problemelor si planificarea

Trebuie identificate zonele-cheie cu risc de alunecare, împiedicare si

cãdere - cum ar fi, de exemplu, pardoselile denivelate sau scãrile slab

iluminate - si trebuie stabilite obiectivele pentru îmbunãtãtire.

Trebuie alese echipamente si adoptate practici de lucru care sã

permitã prevenirea sau tinerea sub control a acestor riscuri.

Organizarea

Trebuie sã fie clar stabilite responsabilitãtile pentru asigurarea

securitãtii si sãnãtãtii în muncã, pentru diferitele zone de lucru.

Controlul

Verificãrile sunt esentiale pentru asigurarea desfãsurãrii

corespunzãtoare a procedurilor de lucru si proceselor de muncã.

Trebuie sã se þinã evidente privind astfel de activitãti cum sunt

lucrãrile de curãtenie si întretinere.

Monitorizarea si revizuirea

Este necesarã o revizuire periodicã, care sã rãspundã - printre altele

- la urmãtoarele întrebãri: s-a redus numãrul de accidentãri? s-au

identificat mai putine pericole potentiale, în cursul inspectiilor

privind securitatea în muncã?

Angajatorilor li se cere sã evalueze riscurile atât pentru angajati, cât

si pentru alte persoane care pot fi afectate (incluzându-i pe vizitatori,

sub-contractanti si persoanele din public). Printre riscurile luate în

considerare trebuie sã se afle si cele legate de alunecare. Evaluarea

riscurilor trebuie sã fie revizuitã si actualizatã periodic, inclusiv ori de

câte ori apar schimbãri semnificative, cum ar fi introducerea de

echipamente sau de proceduri noi.

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu