Prevenirea accidentelor de munca prin alunecare, impiedicare si cadere - Managementul riscurilor Un sistem bun de management al securitãtii si sãnãtãtii în muncã previne accidentele prin: ■ identificarea zonelor cu probleme; ■ luarea deciziilor si adoptarea de actiuni pe baza acestora; ■ verificarea eficientei actiunilor întreprinse. Un astfel de proces tipic implicã o serie de etape: Identificarea problemelor si planificarea Trebuie identificate zonele-cheie cu risc de alunecare, împiedicare si cãdere - cum ar fi, de exemplu, pardoselile denivelate sau scãrile slab iluminate - si trebuie stabilite obiectivele pentru îmbunãtãtire. Trebuie alese echipamente si adoptate practici de lucru care sã permitã prevenirea sau tinerea sub control a acestor riscuri. Organizarea Trebuie sã fie clar stabilite responsabilitãtile pentru asigurarea securitãtii si sãnãtãtii în muncã, pentru diferitele zone de lucru. Controlul Verificãrile sunt esentiale pentru asigurarea desfãsurãrii corespunzãtoare a procedurilor de lucru si proceselor de muncã. Trebuie sã se þinã evidente privind astfel de activitãti cum sunt lucrãrile de curãtenie si întretinere. Monitorizarea si revizuirea Este necesarã o revizuire periodicã, care sã rãspundã - printre altele - la urmãtoarele întrebãri: s-a redus numãrul de accidentãri? s-au identificat mai putine pericole potentiale, în cursul inspectiilor privind securitatea în muncã? Angajatorilor li se cere sã evalueze riscurile atât pentru angajati, cât si pentru alte persoane care pot fi afectate (incluzându-i pe vizitatori, sub-contractanti si persoanele din public). Printre riscurile luate în considerare trebuie sã se afle si cele legate de alunecare. Evaluarea riscurilor trebuie sã fie revizuitã si actualizatã periodic, inclusiv ori de câte ori apar schimbãri semnificative, cum ar fi introducerea de echipamente sau de proceduri noi. |
sâmbătă, 28 martie 2009
ACCESATI www.ro.osha.europa.eu SI AFLATI DESPRE
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu