Prevenirea accidentelor de muncã prin alunecare, împiedicare si cãdere Alunecarea, împiedicarea si cãderea reprezintã cauzele cele mai frecvente ale accidentãrilor în toate sectoarele de activitate, de la industria grea la munca de birou. În Statele Membre, acestea au fost identificate ca fiind principalele cauze ale accidentelor care au ca rezultat absentarea de la lucru pentru perioade mai mari de trei zile. Riscurile de accidentare sunt mai mari pentru angajatii din intreprinderile mici si mijlocii (IMM), în special pentru cei din întreprinderile cu mai putin de 50 de angajati. Riscul de vãtãmare prin alunecare si împiedicare poate fi redus prin utilizarea unor mãsuri simple de þinere sub control. Recomandãrile din prezenta fisã sunt aplicabile tuturor tipurilor si dimensiunilor de întreprinderi.. Responsabilitãtile angajatorilor Cerintele cuprinse în Directivele Europene (cum sunt cele referitoare la locul de muncã, la semnalizarea de securitate, la echipamentul individual de protectie si la Cadrul pentru securitate în muncã) sunt importante pentru prevenirea alunecãrii si împiedicãrii, si includ: ■ Asigurarea, în mãsurã cât mai mare posibilã, a iluminatului natural suficient la locurile de muncã, precum si dotarea acestora cu mijloace de iluminat artificial corespunzãtoare protejãrii sãnãtãþii si securitãtii muncitorilor; ■ Mãsuri pentru ca pardoselile de la locurile de muncã sã fie fixe, stabile si nivelate, sã nu prezinte protuberante, gãuri sau pante si sã nu fie alunecoase; ■ Prevederea semnalizãrii de securitate si/sau sãnãtate, acolo unde pericolele nu pot fi evitate sau reduse în mãsurã corespunzãtoare prin mãsuri preventive; ■ Prevederea de echipament individual de protectie ( de exemplu, încãlþãminte de protectie), adecvat riscurilor si acolo unde aceste riscuri nu pot fi evitate prin alte mijloace. Echipamentul trebuie sã fie confortabil si bine întretinut, si totodatã sã nu contribuie la generarea altor riscuri; ■ Respectarea unui Cadru general de gestionare a securitãtii si sãnãtãtii, cuprinzând: evaluarea si prevenirea riscurilor; prioritate acordatã mãsurilor colective de eliminare a riscurilor; asigurarea informãrii si instruirii; consultarea cu angajatii si coordonarea cu sub-contractantii în privinþa securitãtii în muncã. Cerintele minime stabilite prin Directive au fost implementate în legislaþiile nationale, care pot include si cerinte suplimentare. Consultarea fortei de muncã reprezintã una din aceste cerinte. Utilizarea cunostintelor lucrãtorilor ajutã la identificarea corectã a pericolelor si la implementarea unor mãsuri de prevenire adecvate. Mentinerea unui mediu de lucru sãnãtos si sigur nu constituie o responsabilitate exclusivã a conducerii. La rândul lor, angajatii au datoria de a coopera si de a se îngriji atât de propria lor securitate cât si de cea a colegilor, precum si de a respecta instrucþiunile primite în cadrul instruirii. Fiecare angajat trebuie încurajat sã contribuie la îmbunãtãþirea securitãtii si sãnãtãtii în muncã. |
vineri, 27 martie 2009
ACCESATI www.ro.osha.europa.eu SI ...AFLATI DESPRE
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu