vineri, 27 martie 2009

ACCESATI www.ro.osha.europa.eu SI ...AFLATI DESPRE

Prevenirea accidentelor de muncã prin alunecare, împiedicare si cãdere

Alunecarea, împiedicarea si cãderea reprezintã cauzele cele mai

frecvente ale accidentãrilor în toate sectoarele de activitate, de la

industria grea la munca de birou. În Statele Membre, acestea au fost

identificate ca fiind principalele cauze ale accidentelor care au ca

rezultat absentarea de la lucru pentru perioade mai mari de trei

zile.

Riscurile de accidentare sunt mai mari pentru angajatii din

intreprinderile mici si mijlocii (IMM), în special pentru cei din

întreprinderile cu mai putin de 50 de angajati. Riscul de vãtãmare

prin alunecare si împiedicare poate fi redus prin utilizarea unor

mãsuri simple de þinere sub control. Recomandãrile din prezenta

fisã sunt aplicabile tuturor tipurilor si dimensiunilor de

întreprinderi..

Responsabilitãtile angajatorilor

Cerintele cuprinse în Directivele Europene (cum sunt cele

referitoare la locul de muncã, la semnalizarea de securitate, la

echipamentul individual de protectie si la Cadrul pentru securitate

în muncã) sunt importante pentru prevenirea alunecãrii si

împiedicãrii, si includ:

Asigurarea, în mãsurã cât mai mare posibilã, a iluminatului

natural suficient la locurile de muncã, precum si dotarea acestora

cu mijloace de iluminat artificial corespunzãtoare protejãrii

sãnãtãþii si securitãtii muncitorilor;

Mãsuri pentru ca pardoselile de la locurile de muncã sã fie fixe,

stabile si nivelate, sã nu prezinte protuberante, gãuri sau pante si

sã nu fie alunecoase;

Prevederea semnalizãrii de securitate si/sau sãnãtate, acolo unde

pericolele nu pot fi evitate sau reduse în mãsurã corespunzãtoare

prin mãsuri preventive;

Prevederea de echipament individual de protectie ( de exemplu,

încãlþãminte de protectie), adecvat riscurilor si acolo unde aceste

riscuri nu pot fi evitate prin alte mijloace. Echipamentul trebuie sã

fie confortabil si bine întretinut, si totodatã sã nu contribuie la

generarea altor riscuri;

Respectarea unui Cadru general de gestionare a securitãtii si

sãnãtãtii, cuprinzând: evaluarea si prevenirea riscurilor; prioritate

acordatã mãsurilor colective de eliminare a riscurilor; asigurarea

informãrii si instruirii; consultarea cu angajatii si coordonarea cu

sub-contractantii în privinþa securitãtii în muncã.

Cerintele minime stabilite prin Directive au fost implementate în

legislaþiile nationale, care pot include si cerinte suplimentare.

Consultarea fortei de muncã reprezintã una din aceste cerinte.

Utilizarea cunostintelor lucrãtorilor ajutã la identificarea corectã

a pericolelor si la implementarea unor mãsuri de prevenire

adecvate.

Mentinerea unui mediu de lucru sãnãtos si sigur nu constituie o

responsabilitate exclusivã a conducerii. La rândul lor, angajatii au

datoria de a coopera si de a se îngriji atât de propria lor securitate

cât si de cea a colegilor, precum si de a respecta instrucþiunile primite

în cadrul instruirii. Fiecare angajat trebuie încurajat sã contribuie la

îmbunãtãþirea securitãtii si sãnãtãtii în muncã.

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu